Opinie o Nas
Po co mi auto-detailing? 0
Po co mi auto-detailing?

Nie wystarczy zwykła myjnia? Chociaż bezdotykówka? Albo obecny w każdym ogródku szlauf? Nie mogę umyć auta zwykłym płynem do naczyń? Serio mój samochód potrzebuje specjalnych kosmetyków i akcesoriów?

Odpowiedź jest prosta – to zależy.

Otóż są dwie kategorie ludzi – ci który traktują samochód jedynie użytkowo i nie rozumieją auto-detailingu oraz ci, którzy samochód kochają bardziej niż żonę.

Ci pierwsi uważają, że auto jest przede wszystkim narzędziem do przeniesienia się z punktu A do punktu B, bez względu na to jak wygląda. Nie będą więc przejmować się niczym i gdy auto się ubrudzi podjadą po prostu na myjnię automatyczną i za parę złotych (oszczędność pieniędzy) i w parę minut (oszczędność czasu) będą mieć czysty samochód. Jednak gdy będą powtarzać czynność regularne (raz w miesiącu, raz na dwa?) przez okrągły rok, ba nawet kilka lat – szybko zorientują się, że lakier już nie lśni, trochę jakby brakuje mu blasku, a plastikowe listwy i błotniki są wyblakłe. Od czasu do czasu pojawi się też jakaś ruda korozja. Czyli samochód po prostu zbrzydł, zestarzał się, skapcaniał.

Ci drudzy natomiast rozumieją o co ten cały zachód z auto-detailingiem. Wiedzą po co raz na jakiś czas trzeba poświęcić autu kilka godzin ciężkiej pracy (lub oddać samochód w ręce profesjonalistów, którzy przywrócą mu wygląd nówka sztuka, jak z salonu), wiedzą w końcu też jakie konsekwencje niesie niedbanie o samochód lub dbanie w sposób niewłaściwy (czyli jeżdżenie na wspomnianą myjnię automatyczną lub mycie auta w płynie do mycia naczyń).

Pewne jest jedno – pierwszej z wymienionych grup użytkowników samochodów brakuje wiedzy lub nie mają takiej potrzeby.

Dlatego biegniemy Wam z pomocą i już tłumaczymy, po co to całe zamieszanie wokół auto-detailingu:

Twój samochód codziennie jest wystawiany na działanie czynników środowiskowych. Zabiera i zatrzymuje zanieczyszczenia, brud drogowy, drobinki asfaltu i wszelkie inne nieczystości, które trudno usunąć na typowej myjni samochodowej. Te zanieczyszczenia to:

  • Rozgniecione pancerze owadów i odchody ptaków – rozkładające się owady mają często kwaśny odczyn i zawierają substancje chemiczne, które wchodzą w reakcję z lakierem samochodu. Najczęściej w okolicach przedniego zderzaka, grilla i przedniej części maski widzimy biały osad (przypominający kamień), który w rzeczywistości powstał na skutek rozkładania się pasażerów na gapę, czyli owadów zbyt długo pozostawionych na lakierze. Skład chemiczny owadów (ale także ptasich odchodów) reagując z lakierem może spowodować trwałe uszkodzenia w strukturze warstwy bezbarwnej lakieru. Takie uszkodzenia uniemożliwiają stworzenie odpowiedniej warstwy ochronnej przez nakładany wosk samochodowy (a więc skuteczność ochrony wosku maleje) oraz sprawiają, że samochód szybciej staje się podatny na korozję. Warto zatem przyjrzeć się środkom do usuwania owadów.
  • Smoła, drobinki asfaltu -  każda czarna nawierzchnia jest źródłem czarnych drobinek powbijanych w lakier samochodu (szczególnie dobrze do widać w dolnych okolicach nadwozia). Warto wiedzieć, że latem, w szczególnie gorące dni nagrzany asfalt może na stałe przyczepić się do karoserii samochodu. Aby pozbyć się tego typu naprawdę ciężkich zabrudzeń, nie wystarczą zwykłe środki myjące więc zwykła myjnia nie da rady. Konieczne jest zastosowanie silnej artylerii w postaci preparatów Tar&Glue Remover (do usuwania smoły) lub deironizerów (do usuwania opiłków metalu, pyłu hamulcowego).



Usuwanie smoły. Sklep Auto-detailing

 

  • Sól drogowa - tak jak pisaliśmy w poprzednim wpisie, sól drogowa chętnie stosowana zimą przez służby drogowe, może być przyczyną szybkiej korozji karoserii samochodu, czyli rdzewienia. Sól wnika w każde uszkodzenie lakieru: odprysk, rysę czy pęknięcie i pochłania wilgoć z otoczenia (sól ma właściwości higroskopijne). W ten sposób uszkodzenia lakieru są stale narażone na kontakt z wilgocią, która przyspiesza proces utleniania, czyli korozji.

 

Wymienione zanieczyszczenia bardzo trudno usunąć (no może oprócz soli drogowej) na zwykłej myjni samochodowej. Do tego potrzebne są odpowiednie, bezpieczne dla lakieru (o odpowiednim pH) preparaty, w tym np. glinka samochodowa i deironizery, które bez konieczności agresywnego tarcia wyczyszczą lakier i odpowiednio przygotują go do aplikacji wosku, który ochroni nasz pojazd przed szkodliwym oddziaływaniem czynników atmosferycznych i zabrudzeń drogowych.

Regularne dbanie o swój pojazd, pilnowanie aby nie stracił blasku, nie zmatowiał i jak najdłużej wyglądał jak nowy, jest ważne jeśli w przyszłości myślisz o odsprzedaży. Dbanie o samochód zwiększa jego wartość. Ten wysiłek się po prostu opłaca.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl